U Zubeyde Hanim Ortaokulu u Istanbulu održan peti sastanak Erasmus+ projektnog tima “CybeMEMA – Cybernetics in Early Childhood Education – MEMA as a Teaching Method”

U Zubeyde Hanim Ortaokulu u Istanbulu, Turska, održan je peti sastanak projektnog tima Erasmus+ projekta “CybeMEMA – Cybernetics in Early Childhood Education – MEMA as a Teaching Method” (2022-1-PL01-KA220-SCH-000096129) na kojem su bili prisutni i predstavnici partnerskih institucija 1. osnovne škole Čakovec, Društvene škole Zamošć iz Poljske, Zubeyde Hanim Ortaokulu u Istanbulu iz Turske i Društva kibernetičara Rijeka. Aktivnosti na projektu su trajale dva dana 19.11. i 20.11.2024. na kojem su aktivno sudjelovale članice našeg Društva. Tom prilikom je prof. dr. sc. Marina Čičin-Šain u svojstvu izvorne autorice MEMA metode, održala interaktivno predavanje turskim učiteljicama o primjeni iste u nastavi na engleskom i turskom jeziku, dok je nastavnik engleskog jezika Ömer Faruk Metin simultano prevodio ovo izlaganje na turski jezik .

Posebno je bilo dragocijeno dobiti povratne informacije o prednostima i nedostacima primjene MEMA metode u nastavi od turskih učiteljica koje su već imale iskustva u primjeni MEMA metode. U ovoj interaktivnoj aktivnosti sudjelovala je izv. prof. dr. sc. Snježana Babić. Na kraju, članice Društva su provele kratko istraživanje kod turskih učiteljica te su uz dugogodišnju tajnicu našeg Društva Tihana Welle, mag. oec., i ostale projektne partnere, aktivno sudjelovale u aktivnostima vođenja ovog projekta.

U okviru programa, projektni partneri i članice našeg Društva su bile zamoljene da sjednu u dječje klupe u učionici gdje su potom učenici Zubeyde Hanim Ortaokulu u Istanbulu izveli igrokaz “Moj kompjutor” kao sastavni dio MEMA metode kojeg je pred više od 45 godina napisala prof. dr. sc. Marina Čičin-Šain. Turski učenici su ovaj igrokaz izveli na engleskom jeziku.

Na svakoj klupi učenici su imali svoje MEMA igračke koje su izradili u okviru provođenja ovog ERASMUS+ projekta “CybeMEMA”. Različito ukrašene MEMA igračke ukazale su na njihovo kreativno likovno izražavanje. No, ovaj puta je uočeno da su učenici obojali  različim bojama i zrna graha koja predstavljaju sadržaj u primjeni MEMA metode. Navedeno je potaknulo prisutne na osmišljavanje dodatnih sadržaja o primjeni metode MEMA za rano učenje programiranja kod male djece.

Tako je i peti susret projektnih partnera pridonio ostvarenju cilja ovog ERASMUS+ projekta “CybeMEMA”, a koji je osuvremeniti, testirati, primijeniti i učiniti međunarodno vidljivom MEMA metodu za učenje programiranja i razvoj logičkog razmišljanja bez upotrebe računala kod djece osnovnoškolskog uzrasta koju je osmislila i razvila prof. dr. sc. Marina Čičin-Šain.

Zahvaljujemo se na izvrsnom prijemu i organizaciji naših partnera iz Zubeyde Hanim Ortaokulu u Istanbulu te svim sudionicima iz drugih partnerskih institucija na suradnji.

Posebno hvala, ravnatelju Ahmetu Yalvarıcı, nastavniku engleskog jezika Ömeru Faruku Metinu, turskim učenicima, učiteljicama i svima drugima!

Veselimo se sljedećem susretu!